Strada Colonel Ion Buzoianu, nr 52
Telefon: 0726614610

Endodontie

Endodonția este o specialitate a medicinei dentare ce se ocupă cu prevenirea, diagnosticul, tratamentul și vindecarea afecțiunilor țesutului moale aflat în interiorul dintelui (pulpa dentară sau nervul dintelui), precum și a ligamentelor de susținere situate în vârful rădăcinii.

Pentru a înțelege mai bine ce este și ce presupune tratamentul endodontic (tratamentul de canal), va trebui să știm câteva noțiuni de bază despre anatomia dintelui. Dintele este alcătuit din mai multe straturi – dinspre exterior către interior, aceste straturi sunt: smalțul, dentina și pulpa dintelui.

Pulpa dintelui (nervul) este un țesut conjunctiv bogat în vase sangvine și în terminații nervoase care sunt responsabile de formarea dintelui în cursul erupției sale pe arcadă.
Odată cu încheierea formării dintelui, țesutul pulpar și-a terminat rolul. Ceea ce inseamna că, la nevoie, pulpa dentară poate fi eliminată fără ca dintele să fie afectat. Aceasta operațiune poartă denumirea de tratament endodontic. Menirea unui tratament de canal (tratament endodontic) este de a mentine dintele in cavitatea bucala – pentru ca, asa cum se stie, cel mai bun implant este propria radacina. Scopul final il constituie salvarea de la extractie a unui dinte a carui pulpa este inflamata sau necrozata, precum si tratarea si prevenirea infectiei si a inflamatiei existente la nivelul tesurilor proxime (oase maxilare, tesuturi moi).

Pe scurt, in timpul tratamentului endodontic, intregul sistem de canale situate in interiorul radacinii dintelui este curatat de bacterii si resturi organice si etansat cu materiale biocompatibile care sa nu permita reinfectarea.

Tratamenul endodontic este realizat atunci când pulpa dentară prezintă o inflamație din cauza unor traumatisme suferite de dinte, a unor fracturi sau fisuri în smalț, a unor obturații coronale întinse în suprafață (plombe) sau a unor carii profunde.

Inflamația pulpară netratată va duce la agravarea simptomelor inițiale (durere). În timp, dintele și țesuturile sale de susținere vor fi distruse iremediabil, ceea ce poate duce la pierderea sa. Pe lângă durere, există posibilitatea apariției unei infecții, mai întâi la nivelul osului maxilar și a țesuturilor moi învecinate, aceasta putându-se extinde la nivelul țesuturilor oro-faciale (adesea însoțită de durere). Netrata la timp, această infecție poate pune în pericol viața pacientului.

Toate tratamentele endodontice sunt efectuate sub anestezie locala. Prin realizarea acestei anestezii se asigură un confort sporit pacientului, dar și medicului dentist. Există totuși foarte puține cazuri în care atât inflamația pulpară, cât și infecția țesuturilor adiacente sunt foarte avansate, acestea împiedicând anestezicul să își facă efectul la potențial maxim, determinând o instalare parțială a anesteziei.

Între ședințele de tratament, dar și la finalizarea acestuia, există posibilitatea apariției unei sensibilități la nivelul dintelui, aceasta putând fi înlăturată prin administrarea unor antiinflamatoare și analgezice moderate.

Programul nostru

Luni - Vineri